Bienvenido a Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Levi Huijnen - WaarBenJij.nu Bienvenido a Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Levi Huijnen - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Valencia

Door: levihuijnen

Blijf op de hoogte en volg Levi

15 Januari 2011 | Spanje, Valencia

Zo, de eerste week zit er alweer op!

Bedankt voor de leuke berichtjes allemaal :-)

Het was een erg leuke week, veel nieuwe mensen leren kennen. Van Don Quijote en ook van een andere school hier in Valencia, Enforex. Iedereen is hier heel open en aardig voor elkaar en nieuwe studenten worden meteen opgenomen in de groep. Dat is erg leuk, het ene moment ken je iemand nog niet en het volgende moment zit je gezellig in de zon te kletsen over waar diegene vandaan komt etc.

Verhuizen gaat helaas niet lukken. Ik heb het op school gevraagd maar er zijn geen andere kamers die vrij zijn tot 5 maart. Dus voorlopig blijf ik in deze flat wonen. Ik heb hem al iets gezelliger gemaakt met mijn foto’s en ik ga mijn lelijke bruine sprei omwisselen met een leuke gekleurde uit een kamer bij ons in huis die nu leeg staat. Als het goed is komt daar morgen iemand anders in. Ben benieuwd!
Ik heb 2 hele leuke huisgenootjes, Lea uit Zwitserland en Yin uit Taiwan. Maar Yin is vandaag jammer genoeg verhuisd naar een andere flat. Maar morgen komt er dus weer een nieuw meisje, we weten wel al dat ze Amanda heet want dat staat op de deur.

Ik ben donderdagmiddag eventjes de stad in geweest en heb al wat leuke dingetjes gekocht, het is hier namelijk nu rebajas (mega-uitverkoop!), zoals een mooie gebreide donkerblauwe poncho van de Bershka voor maar 16 euro! Eigenlijk wilde ik vandaag ook weer eventjes naar Nuevo Centro (een winkelcentrum), want daar zijn heel veel schoenenwinkels en ik wil nog nieuwe schoenen komen namelijk. Maar ik ben nu met Lea in een gezellig cafe’tje vlak bij ons huis (5 minuten lopen) en we kunnen hier gratis internetten. Uiteraard moet je wel wat te drinken bestellen, maar dat is hier allemaal heel goedkoop, koffie en thee kost meestal tussen de 1,50 en 2 euro. De verbinding is heel goed hier, en skypen werkt ook prima, dus ik denk dat ik hier wel vaker te vinden ben als ik even wil internetten. Dus ik ga niet meer naar Nuevo Centro vandaag denk ik.

Gisteren heb ik met 2 Nederlandse vriendinnen Wie is de mol? gekeken! Zij volgen het ook, dus we hebben al flink zitten speculeren wie de mol is. Erg leuk dus dat ik hier ook vriendinnen heb om het mee te kijken!

De eerste schoolweek was ook erg leuk en leerzaam. We hebben leuke leraressen en de lessen zijn helemaal in het Spaans. Dus als je een woord niet begrijpt wordt het in het Spaans omschreven, dus niet vertalen naar Engels. Ik heb natuurlijk ook nog altijd mijn woordenboek om dingen op te zoeken, maar ik heb het nog niet veel gebruikt.

Buiten school spreek ik met mijn klasgenoten Engels, Nederlands en Spaans door elkaar. Afhankelijk van wie er aan het gesprek deelneemt. We proberen wel zo veel mogelijk Spaans te spreken in plaats van Engels en dat gaat vrij goed tot nu toe.

Morgen ga ik met een groepje meiden naar Xativa, dat is een dorpje in de buurt van Valencia. Het is een half uurtje met de trein en een retourtje kost nog geen 10 euro.

Ik ga vandaag en morgen nog wat meer foto’s maken van mijn huis en de buurt waar ik woon en dan kunnen jullie die ook weer op facebook bekijken!

Xx

O ja, en het is hier de hele week 20 graden geweest. Vandaag is het 16, maar wel met veel zon dus het is heerlijk weer hier. De vooruitzichten voor volgende week zijn qua temperatuur wat minder 13 a 15 graden, maar het blijft de hele week droog! :-)




  • 16 Januari 2011 - 10:25

    Ping:

    ha die Levi,

    zo te lezen kom je tijd te kort daar. Hoe lang duren de lessen? En gaat er veel tijd zitten in huiswerkopdrachten?
    Vandaag hebben we hier ook een milde voorjaarsdag, de achterdeur staat open de katten lopen vrolijk in en uit. Met belletje om, want ik wil niet dat Dollie weer met een koolmeesje in haar bek komt aanzetten, nadat ik de vogeltjes zo trouw van eten heb voorzien de afgelopen maanden.
    Ron is druk met Foroxity, zijn nieuwe baantje, en Fred en Hellen slapen nog want Dave Willems is gisteravond uitgroepen tot prins Carnaval van de Uule. Groot feest dus.
    En Frank en ik bereiden ons langzaam mentaal voor op ons vertrek uit het Mauritspark...
    Groetjes,
    Ping.

  • 16 Januari 2011 - 14:05

    Patrick:

    Klinkt goed Levi! En die temperatuur is ook beter!
    Veel plezier nog

  • 16 Januari 2011 - 14:27

    Willeke:

    Hi meid,

    Zo te horen ben jij je al lekker aan het settelen! Mooi zeg!! Geniet van het weer, maar ook van de bijzondere ervaring om niet in Nederland te zijn! En die mega uitverkoop dat mogen ze hier ook wel eens invoeren!! Morgen ga ik denk ik eventjes naar de Bijenkorf en onze gezamenlijke favoriet de Dept winkel!! Nu al kortingen van 70%. Maar ja das natuurlijk niets bij wat jij daar hebt.

    Groetjes!!

  • 16 Januari 2011 - 18:42

    Eefje:

    Heey Leef,

    wat lekker, ik jaloers op het weer hihi! Wat gaaf om het allemaal te lezen zeg! En leuk dat je ook Wie is de mol? kijkt!! Vallen de lessen zwaar of gaat het eigenlijk heel goed, moet vast wel heel intensief zijn!

    Shop ze maar lekker hoor ;)

    Veel plezier!
    Xx Eef

  • 17 Januari 2011 - 14:54

    Erik:

    Leuk! Voor februari ook weer hopen op goed weer. Hotelletje is geboekt! :D

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Spaans studeren in Valencia

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2011

¿Vamos a la playa?

30 Januari 2011

Vakantie en regen in Valencia

15 Januari 2011

Bienvenido a Valencia

10 Januari 2011

Eerste dagen in Valencia

06 Januari 2011

Morgen is het zo ver!
Levi

Actief sinds 01 Okt. 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 8255

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 05 Maart 2011

Spaans studeren in Valencia

Landen bezocht: