Eerste dagen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Levi Huijnen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Levi Huijnen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Valencia

Door: levihuijnen

Blijf op de hoogte en volg Levi

10 Januari 2011 | Spanje, Valencia

Hier issie dan, mijn eerste berichtje vanuit Valencia!

Afgelopen vrijdag zijn Erik en ik in alle vroegte naar Valencia vertrokken. Daar aangekomen konden we meteen inchecken in ons 4* NH hotel. Mooie hotel met op het dak een zwembad!! In de winter zit er een soort ArenA schuifdak overheen en is er klimaatbeheersing, dus we hebben ook nog lekker eventjes kunnen zwemmen! Daarna zijn we het centrum in gewandeld om ons een beetje te oriënteren. Het centrum zelf is niet heel groot en er zijn wel wat winkels, maar die liggen een beetje verspreid. Het blijkt dat de Valencianen liever gaan shoppen in van die grote winkelcentra met 100+ winkels in 1 gebouw.

Zaterdag hebben we (gratis) fietsen gehuurd bij ons hotel en zijn we op de fiets door het enorme park (opgedroogde rivier) eerst naar Bioparc geweest. Dit is een dierenpark in de stijl van het Gaiapark (voor wie dat wat zegt). Het park is pas sinds 3 jaar open en ligt ook in het park van Valencia! Daar hebben we heerlijk gewandeld en beesies gekeken . Toen we Bioparc gezien hadden zijn we weer door het park teruggefietst op zoek naar de plek waar ik de sleutels van mijn kamer moest ophalen (helaas kon dat pas zondag). Deze hadden we vrij snel gevonden dus daarna zijn we doorgefietst naar de plek waar mijn kamer zou zijn. Toen we dat ook gevonden hadden hebben we de fietsroute door het centrum gevolgd door allerlei kleine straatjes, erg leuk! Maar ik was HEEL blij toen we weer bij het hotel waren, ZADELPIJN!!!!

Zondag konden we dan de sleutels van mijn kamer ophalen. Dat was in een soort (typisch Spaans) appartementencomplex waar ik werd ontvangen door een vrouwtje met warrig haar in een pyjama.. Ze sprak alleen Spaans, dus ik was blij dat ik al wat Spaans kan zodat ik haar ook begreep.
Toen door naar mijn kamer, deze ligt in een buurtje vlakbij de Universiteit van Valencia. Het buurtje zelf is vrij vervallen, er lag een bioscoopje, maar die lijkt al vrij lang gesloten te zijn. Er is wel een vrij grote supermarkt in de buurt en er zijn verschillende metrohaltes op 5 of 10 minuten lopen.
De flat zelf is ook vrij primitief, alles is wel aanwezig maar het allemaal wat gammel, maarja het blijft natuurlijk wel Spanje he. Er wonen nu 2 meiden waarvan er 1 vrijdag vertrekt, en ik de andere nog niet ontmoet heb. Het meisje dat ik wel al ontmoet heb vertelde mij ook direct dat er voor mij al een paar mensen geweest waren die naar een betere kamer hadden gevraagd op hun school en dus de volgende dat weer vertrokken waren.
In het begin was ik dus wel een beetje negatief over de kamer omdat er ook al geen internet was. Gelukkig heeft Erik wel een zwak netwerk bij mijn raam opgepikt waarmee ik (heeeeel langzaam) toch wel mijn mail binnen kan halen. Skypen gaat hierop niet lukken vrees ik.
Ik heb mijn Nederlandse contactpersoon van Don Quijote gemaild en zij vertelde mij dat als ik wil verhuizen ik daarvoor op het secretariaat van school moet zijn en dat me dat dan 75 euro kost.

Ik zit op dit moment in de metro terug vanaf het vliegveld (heb Erik net afgezet ik mis je nu al!!) en ik kijk het nu nog maar ff aan. Hopelijk werkt het Internet nog als ik thuiskom zometeen.

En dan: School! Want daar kwam ik voor
Vandaag was mijn eerste dag en die zag er als volgt uit:
- 8:00 uur: Niveautest bestaande uit multiple choice vragen en een korte mondeling. Daarna vertelde een van de docentes dat de lessen voorlopig van 9:00 tot 13:00 zijn (met een half uur pauze ertussen).
- 9:00 uur: Al meteen mijn eerste les! Ik zit nu in een klasje met nog 2 andere studenten die ook vandaag begonnen zijn, een meisje uit Moskou en een Franse jongen. En nog 3 andere studenten (2 Brasilianen en een Koreaans meisje) die al wat langer hier zijn. Een klein clubje dus. De les was erg interactief, we hebben meteen al veel gepraat en ook wat grammatica behandeld. Volgens mij zit ik voorlopig wel in een groepje met hetzelfde niveau als ik.
- 13:00 uur: eigenlijk een (vrijwillig) cultuuruurtje over muziek, maar dit heb ik vandaag geskipt omdat ik Erik nog even wilde zien en hem op het vliegveld wilde afzetten. Morgen is er weer een.

Vanavond om 19:00 uur verzamelen we bij de school en gaan we tapas eten. Hopelijk leer ik mijn klasgenootjes dan nog wat beter kennen, al vind ik ze wel al erg aardig .

Nou dat was het weer. Mijn foto’s zal ik op facebook zetten, maar ik weet nog niet wanneer, ik ga nu eens testen of deze internetverbinding dat trekt.

Xx
Levi

  • 10 Januari 2011 - 17:18

    Félice En Ivo:

    Leuk om je belevenissen zo te lezen. Veel succes en volhouden met vertellen!!!! Straks vertrek ik naar Dusseldorf om je vriendje op te halen.
    Hij is nu onderweg naar Palma.
    Kus van Ivo en Félice

  • 10 Januari 2011 - 23:11

    Erik:

    Behhh lange vlucht maar ben ook net thuis! Mis je! :( x

  • 10 Januari 2011 - 23:11

    Erik:

    EN 'T IS KOUD HIER!!!!

  • 11 Januari 2011 - 08:11

    Anouk:

    hopelijk kun je toch aarden in je kamertje. denk maar zo: in maart ben je alweer thuis. en over 2 weken mag je een paar nachtjes luxe slapen ;)
    je bent al erg actief geweest zeg!

    tot snel!

  • 11 Januari 2011 - 09:01

    Willeke:

    Hi Levi!!

    Leuk om je belevenissen te lezen! Ik vond de eerste weken in Oslo echt kut, dus ik denk dat jij het nog prima doet daar zo. Hoop dat het gisteren gezellig was met de tapas etc.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Spaans studeren in Valencia

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2011

¿Vamos a la playa?

30 Januari 2011

Vakantie en regen in Valencia

15 Januari 2011

Bienvenido a Valencia

10 Januari 2011

Eerste dagen in Valencia

06 Januari 2011

Morgen is het zo ver!
Levi

Actief sinds 01 Okt. 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8253

Voorgaande reizen:

07 Januari 2011 - 05 Maart 2011

Spaans studeren in Valencia

Landen bezocht: